KAU LEGENDA...

7:12 PM

salam....hoho...lama tak diupdate blog aku..biasa la..agak sibuk...teruk weh..hurm...da masuk tgh bulan..dapat rasa bahang sengkek dan bahang pemanasan dunia kerana dari kesan taufan di kawasan filipina. Eh...tu bukan topik aku..hehehe...ini cita pasal sambutan hari ibu dan hari guru....hohoho..hari untuk mengenangkan pengorbanan ibu kita yang telah byk bersusah payah untuk membesarkan kita..(aku ada dengar hari ibu ni pon salah satu hari yg disambut khas oleh orang bukan Islam kerana memperingati apa ntah..tapi kita kena faham konsep yang kita nak sambut kat sni...)hurm...aku pun tak tau nak ckap apa...tapi untuk smabutan hari guru dan pekerja...Ia bertujuan untuk mengenang semula jasa guru2 yang telah banyak mencurahkan ilmu kepada kita semua...:)...terima kasih kepada guru2 saya yang saya masih ingat iaitu cikgu tadika saya..cikgu Ramlah....cikgu Tan cikgu Zulkifli(GB skolah rendah aku) cikgu Halim gru kelas SMK aku..cikgu Md. Khakhir...Ustaz Md. Isa...cikgu Shamsiah... dan cikgu yg telah memberi aku jalan untuk terus dalam bidang IT iaitu teacher Norma selaku guru kelas aku form 4 dan 5..dan selaku guru IT aku...:D...hehehe...dan lain2 cikgu yang dah banyak berjasa dengan aku..mungkin ramai aku dah hampir x ingat nama..tapi aku masih ingat rupa2 guru yang banyak memberi jasa kepada aku..:D
sekarang ni aku dah jadi juruteknik komputer...biarpun gaji tidak besar...tapi aku dah mempunyai kerjaya tetap..terima kasih cikgu2...saya tak kan lupa jasa anda semua..:D
ok lah...aku bagi satu petikan dari lirik lagu yang boleh melambangkan jasa dan pengorbanan ibu aku dan guru2 aku..


LAGENDA


Sejuta bintang di angkasa
Sinarnya mempesona
Sebutir bintang di taman seni
Cahayanya berseri
Biar bertahun masa beredar
Satu wajah satu nama takkan pudar

Tetap jelas di ruang mata
Setiap gerak gaya
Bergetaran merdu sinar
Di persada budaya
Hingga kini menjadi sebutan
Tetap terpahat namamu di ingatan

Kaulah satu satunya
Di antara berjuta
Insan teristimewa

Patah tak tumbuh lagi
Hilang belum berganti
Kerana kau tersendiri

Kaulah satu satunya
Di antara berjuta
Insan teristimewa

Kau kebanggaan kita
Kau budayawan bangsa
Engkau... lagenda

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images